Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

Ετεροχρονισμένη υιοθέτηση της πρότασης μας για συναυλία «κοινωνικής στήριξης»



Οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου(ΔΣ), έχουν εκ του νόμου, μια ειδική ενότητα κατά την οποία οι Δημοτικοί Σύμβουλοι μπορούν να απευθύνουν  ερωτήσεις προς την Δημοτική Αρχή ή να καταθέσουν προτάσεις τους.
Κατά την συνεδρίαση του ΔΣ στις 9 Ιουλίου 2013 και κάνοντας χρήση του δικαιώματος που δίνεται όπως περιέγραψα παραπάνω, πρότεινα μεταξύ άλλων:
«Συναυλίες στήριξης συσσιτίων – Κοινωνικό Παντοπωλείο: Η καλοκαιρινή περίοδος είναι παραδοσιακά ο κατάλληλος χρόνος για πολιτιστικά δρώμενα (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις). Προτείνω να αποφασίσουμε μια συναυλία ή θεατρική παράσταση στήριξης για τα συσσίτια των Εκκλησιαστικών Ενοριών Ραφήνας-Πικερμίου. Οι προσερχόμενοι μπορούν να συνεισφέρουν είτε διαθέτοντας τρόφιμα μακράς διάρκειας, είτε ενισχύοντας οικονομικά. Στόχος ο εμπλουτισμός των δραστηριοτήτων στο κοινωνικό σύνολο, αλλά και η ευαισθητοποίηση των πολιτών σε διάφορα θέματα. Η κρίση πρέπει να αποτελέσει ευκαιρία, ώστε οι δημότες μέσα από την ενεργοποίησή τους να ξαναβρούν όλα εκείνα τα στοιχεία, τις αξίες και τα κίνητρα που τονώνουν και ενδυναμώνουν τόσο τους ίδιους, όσο και το κοινωνικό σύνολο αναδεικνύοντας και το στοιχείο της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Η διαχείριση των τροφίμων ή των χρημάτων που θα συγκεντρωθούν πρέπει να είναι στα χέρια των Εκκλησιαστικών Επιτροπών αφού αυτό που ο Δήμαρχος αρέσκεται να αποκαλεί «Δημοτικό Παντοπωλείο», όπως πολλές φορές επεσήμανα στο Δημοτικό Συμβούλιο -χωρίς να λάβω απάντηση- δεν είναι σύννομο. Εδώ και μήνες επιμένω να θέτω το θέμα στον Δήμαρχο ώστε να πράξει όπως ο νόμος επιτάσσει αλλά και οι άλλοι Δήμοι λειτουργούν αλλά δεν ανταποκρίνεται.
Σύμφωνα με τον Ν.4071/11-4-2012 (ΦΕΚ Α΄αρ.φ.85) και το άρθρο 2 , «τα Κοινωνικά Παντοπωλεία των ΟΤΑ είναι υπηρεσία παροχής ειδών πρώτης ανάγκης για τη σίτιση και ένδυση απόρων κατοίκων. Ιδρύονται με απόφαση ΔΣ που λαμβάνεται με απόλυτη πλειοψηφία. Τη λειτουργία τους εποπτεύει Επιτροπή Διαχείρισης, στην οποία εκπροσωπούνται αναλογικά οι δημοτικές παρατάξεις. Η Επιτροπή Διαχείρισης είναι υποχρεωμένη να παρουσιάζει ανά εξάμηνο στην Οικονομική Επιτροπή έκθεση πεπραγμένων και διαχειριστικό απολογισμό. Η Ο.Ε. εγκρίνει τον απολογισμό και αναρτά την απόφαση στην ιστοσελίδα του Δήμου».
Εμείς συνάδελφοι ποτέ δεν αποφασίσαμε όπως ο Ν.4071 προβλέπει, αφού ποτέ δεν τέθηκε το θέμα από την Δημοτική Αρχή. Δεν συστήσαμε την διαπαραταξική Επιτροπή Διαχείρισης, δεν ασκεί η Οικονομική Επιτροπή κανέναν έλεγχο. Αντίθετα οι ανάλογες προσπάθειες από τις ενορίες του Δήμου λειτουργούν με την άδεια της Ιεράς Μητροπόλεως της περιοχής μας.» 


Αυτά αποδεικνύονται μέσα από τα πρακτικά του ΔΣ αλλά και από την ανάρτηση  στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.rpn.gr/?p=22438 .

Ο Πρόεδρος του ΔΟΠΑΠ (ας σημειωθεί, χωρίς να σημαίνει κάτι αυτό, ότι ο Δήμαρχος απουσίαζε από την συγκεκριμένη συνεδρίαση) συμφώνησε με την πρόταση και προθυμοποιήθηκε να την υλοποιήσει.
Πέρασαν μήνες και δεν έγινε τίποτε προς αυτή την κατεύθυνση οπότε επανήλθα με νέα ερώτηση στις 2 Σεπτεμβρίου 2013. Αυτό αποδεικνύεται πάλι από τα πρακτικά του ΔΣ αλλά και από ανάρτηση στο προσωπικό μου ιστοχώρο, στον σύνδεσμο: http://www.pistikidis2014.blogspot.gr/2013/09/2-2013_6.html.

Την υλοποίηση αυτής της ιδέας-πρότασης μου επιχειρεί αυτές τις μέρες η Δημοτική Αρχή, βλέπε http://www.rpn.gr/?p=31589 . Είναι προφανές ότι δεν ήθελε τότε το καλοκαίρι να υιοθετήσει μια πρόταση που ερχόταν από Δημοτικό Σύμβουλο της δημοτικής αντιπολίτευσης.

Τέλος, θα ήθελα να κάνω μόνο δύο παρατηρήσεις:
Α) Η χρονική περίοδος του καλοκαιριού είναι σίγουρα πιο πρόσφορη για τέτοιες ενέργειες που στηρίζονται στη προσφορά του πολίτη, αφού ο πληθυσμός του Δήμου πολλαπλασιάζεται. Είναι βέβαιο ότι θα συγκεντρώνονταν πολύ περισσότερες ποσότητες μέσα στον Ιούλιο –Αύγουστο από ότι τον Δεκέμβριο.
Β) Συνεχίζω να πιστεύω, όπως πρότεινα και αρχικά, ότι πρέπει να στηριχθούν τα συσσίτια των Εκκλησιαστικών Ενοριών Ραφήνας-Πικερμίου τα οποία λειτουργούν με την άδεια της Ιεράς Μητροπόλεως της περιοχής μας.