Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Βασίλης Πιστικίδης: Ερωτήσεις στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου














Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβούλιου Δήμου Ραφήνας Πικερμίου στις 9 Ιουλίου 2013  έθεσα ερωτήσεις σχετικά με τη λειτουργία του Κέντρου Υγείας Ραφήνας-Πικερμίου, τα αναγκαία έργα στο Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας, τον μη ορισμό διοίκησης στην ΔΕΑΑΠ, τους  «κόκκινους κάδους» και πρότεινα την πραγματοποίηση εκδήλωσης (συναυλία ή θεατρική παράσταση) στήριξης των συσσιτίων των Ενοριών του Δήμου.

Η απουσία του Δημάρχου από την χθεσινή συνεδρίαση είναι ίσως η αιτία που δεν απαντήθηκε στην ουσία καμία από τις ερωτήσεις. Είναι πλέον προφανές ότι η λογική του κ Δημάρχου να χειρίζεται με τον πλέον συγκεντρωτικό τρόπο τα θέματα του Δήμου δεν αφήνει το παραμικρό περιθώριο να έχουν στοιχειώδη γνώση των θεμάτων οι άμεσοι συνεργάτες του στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αξίζει να αναφέρουμε όμως την διάθεση να υιοθετηθεί η πρόταση για την εκδήλωση στήριξης των συσσιτίων των Ενοριών του Δήμου από τον Πρόεδρο του ΔΟΠΑΠ, ο οποίος και θα την θέσει στο ΔΣ του Οργανισμού.


1.       Κέντρο Υγείας Ραφήνας-Πικερμίου: Είναι γνωστή η θέση της παράταξης μας για την αναβάθμιση του πρώην ΠΝΑ σε Γενικό Νοσοκομείο Ανατολικής Αττικής. Αυτός είναι ο μακροπρόθεσμος στόχος, ικανός να επιλύσει τα προβλήματα υγείας της Ανατολικής Αττικής. Παράλληλα από τον Φεβρουάριο του 2004 με απόφαση του τότε Υπουργείου Υγείας έχει μετατραπεί το πρώην ΠΝΑ σε Κέντρο Υγείας Αστικού τύπου και μάλιστα με πρόσφατη απόφαση της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας χαρακτηρίστηκε Κέντρο Εφημέρευσης Βορειοανατολικής Αττικής (σχ.εγγραφο με αρ. πρωτ.14470/3-6-2013), με 24ωρη εφημερία. Παρ όλα αυτά και τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις των αρμόδιων κυβερνητικών παραγόντων και του Δημάρχου,  η λειτουργία του καθημερινά φθίνει. Οι γιατροί του Κέντρου Υγείας Ραφήνας-Πικερμίου και νοσηλευτικό προσωπικό εφημερεύουν σε γειτονικά Κέντρα Υγείας και η πόλη μας παραμένει χωρίς υγειονομική κάλυψη. Δεν ζητάμε την υποβάθμιση άλλων Κέντρων Υγείας όμορων Δήμων αλλά είναι απαράδεκτο να υπάρχουν αναξιοποίητες οι εγκαταστάσεις στο Νταού και τα εργαστήρια (ακτινολογικό, μικροβιολογικό) με αποτέλεσμα να μένει η ευρύτερη περιοχή του Δήμου μας - των 50.000 κατοίκων τους θερινούς μήνες- υγειονομικά χωρίς πρωτοβάθμια κάλυψη υγείας. Προτείνω σε πρώτη φάση τη σύγκλιση σύσκεψης με συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων μας σε Βουλή, Περιφέρεια, αρμόδιων της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας και Δημοτικών Συμβούλων όλων των παρατάξεων ώστε να αναδειχθεί το θέμα και να συμφωνηθεί χρονοδιάγραμμα για την λειτουργία του Κέντρου Υγείας Ραφήνας-Πικερμίου ως Κέντρου Εφημέρευσης Βορειοανατολικής Αττικής.





2.       Πρόσφατα αρμόδια επιτροπή της Περιφέρειας επιθεώρησε το Δημοτικό Γήπεδο της Ραφήνας και επισημάνθηκαν οι ελλείψεις (φωτισμός, wc κα)  που πρέπει να αποκατασταθούν από την Δημοτική Αρχή ώστε να είναι δυνατή η διεξαγωγή αγώνων και προπονήσεων. Η πόλη διαθέτει δύο ομάδες που θα αγωνιστούν στη Γ΄ Εθνική   τη προσεχή αγωνιστική περίοδο και η αγωνία Διοικήσεων και φιλάθλων είναι δικαιολογημένη. Επικοινώνησα με τον  ΔΟΠΑΠ που έχει προγραμματίσει και προϋπολογίσει τις αναγκαίες τεχνικές παρεμβάσεις αλλά δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να υλοποιήσει τις αποφάσεις του. Έχει ζητήσει ο ΔΟΠΑΠ από την Δημοτική Αρχή, εδώ και καιρό το ανάλογο «έκτακτο» κονδύλι, αλλά μέχρι σήμερα η δεύτερη δεν έχει ανταποκριθεί. Με δεδομένο ότι  σύμφωνα με το αρ. πρωτ.οικ.33640/27833/20-06-2013 έγγραφο της Περιφέρειας, η ημερομηνία επανελέγχου της αθλητικής εγκατάστασης είναι εντός του Ιουλίου 2013, μένει πολύ μικρό χρονικό διάστημα για τις όποιες βελτιώσεις. Ερωτάται η Δημοτική Αρχή πότε θα επιχορηγήσει τον ΔΟΠΑΠ ώστε να προχωρήσει στα αναγκαία έργα και να χορηγηθεί στην αθλητική εγκατάσταση η σχετική άδεια λειτουργίας.



3.       Η καλοκαιρινή περίοδος είναι παραδοσιακά ο κατάλληλος χρόνος για πολιτιστικά δρώμενα (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις). Προτείνω να αποφασίσουμε μια συναυλία ή θεατρική παράσταση στήριξης για τα συσσίτια των Εκκλησιαστικών Ενοριών Ραφήνας-Πικερμίου. Οι προσερχόμενοι μπορούν να συνεισφέρουν είτε διαθέτοντας τρόφιμα μακράς διάρκειας, είτε ενισχύοντας οικονομικά. Στόχος ο εμπλουτισμός των δραστηριοτήτων στο κοινωνικό σύνολο, αλλά και η ευαισθητοποίηση των πολιτών σε διάφορα θέματα. Η κρίση πρέπει να αποτελέσει ευκαιρία, ώστε οι δημότες μέσα από την ενεργοποίησή τους να ξαναβρούν όλα εκείνα τα στοιχεία, τις αξίες και τα κίνητρα που τονώνουν και ενδυναμώνουν τόσο τους ίδιους, όσο και το κοινωνικό σύνολο αναδεικνύοντας και το στοιχείο της κοινωνικής αλληλεγγύης.

Η διαχείριση των τροφίμων ή των χρημάτων που θα συγκεντρωθούν πρέπει να είναι στα χέρια των Εκκλησιαστικών Επιτροπών αφού αυτό που ο Δήμαρχος αρέσκεται να αποκαλεί «Δημοτικό Παντοπωλείο», όπως πολλές φορές επεσήμανα στο Δημοτικό Συμβούλιο -χωρίς να λάβω απάντηση- δεν είναι σύννομο. Εδώ και μήνες επιμένω να θέτω το θέμα στον Δήμαρχο ώστε να πράξει όπως ο νόμος επιτάσσει αλλά και οι άλλοι Δήμοι λειτουργούν αλλά δεν ανταποκρίνεται.

 Σύμφωνα με τον Ν.4071/11-4-2012 (ΦΕΚ Α΄αρ.φ.85) και το άρθρο 2 , «τα Κοινωνικά Παντοπωλεία των ΟΤΑ είναι υπηρεσία παροχής ειδών πρώτης ανάγκης για τη σίτιση και ένδυση απόρων κατοίκων. Ιδρύονται με απόφαση ΔΣ που λαμβάνεται με απόλυτη πλειοψηφία. Τη λειτουργία τους εποπτεύει Επιτροπή Διαχείρισης, στην οποία εκπροσωπούνται αναλογικά οι δημοτικές παρατάξεις. Η Επιτροπή Διαχείρισης είναι υποχρεωμένη να παρουσιάζει ανά εξάμηνο στην Οικονομική Επιτροπή έκθεση πεπραγμένων και διαχειριστικό απολογισμό. Η Ο.Ε. εγκρίνει τον απολογισμό και αναρτά την απόφαση στην ιστοσελίδα του Δήμου».

Εμείς συνάδελφοι ποτέ δεν αποφασίσαμε όπως ο Ν.4071 προβλέπει, αφού ποτέ δεν τέθηκε το θέμα από την Δημοτική Αρχή. Δεν συστήσαμε την διαπαραταξική Επιτροπή Διαχείρισης, δεν ασκεί η Οικονομική Επιτροπή κανέναν έλεγχο. Αντίθετα οι ανάλογες προσπάθειες από τις ενορίες του Δήμου λειτουργούν με την άδεια της Ιεράς Μητροπόλεως της περιοχής μας.





4.       Σύμφωνα με το ΦΕΚ 13408/22-11-2012 η θητεία του ΔΣ της ΔΕΑΑΠ έληξε στις 30/6/2013. Αν και τα μέλη του απερχόμενου ΔΣ παραιτήθηκαν από αρχές Ιουνίου για διευκολύνουν την Δημοτική Αρχή στον ορισμό της νέας διοίκησης, αν και έγιναν δεκτές οι παραιτήσεις αυτές από την προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν προχωρήσατε ταυτόχρονα σε ορισμό νέας διοίκησης. Αυτό σημαίνει ότι η Δημοτική Επιχείρηση έμεινε χωρίς ΔΣ από την 1 Ιουλίου μέχρι σήμερα. Ερωτάται η Δημοτική Αρχή έχετε γνώση ποιες είναι οι εισπράξεις από τις δραστηριότητες της επιχείρησης το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου; Ποιος τις διαχειρίστηκε και με την εντολή ποίου;



5.       Έχουν τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία «κόκκινοι κάδοι», πόσοι έχουν τοποθετηθεί; και με ποια απόφαση; Τι εξυπηρετούν; Ποία η συμφωνία που έχετε κάνει με την εταιρεία που τους διαχειρίζεται; Υπάρχει ωφέλεια για τους δημότες όπως συμβαίνει σε ανάλογες περιπτώσεις άλλων Δήμων; Υπενθυμίζω ότι την ίδια ερώτηση έκανα προ εξαμήνου ή και περισσότερο χωρίς να λάβω συγκεκριμένη απάντηση.







Ενημερωτικά για τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου:

Ερωτήσεις-αναζήτηση στοιχείων ή προτάσεις προς τον Δήμαρχο και τους ανά θέμα αρμόδιους Αντιδημάρχους, μπορεί κάθε Δημοτικός Σύμβουλος να απευθύνει, σύμφωνα με το άρθρο 4 του εγκεκριμένου Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου Ραφήνας-Πικερμίου, το οποίο αναφέρει:

Μετά την έναρξη της συνεδρίασης, ο Πρόεδρος  ανακοινώνει στο σώμα κάθε έγγραφο που απευθύνεται στο Συμβούλιο. Στη συνέχεια, ο Δήμαρχος, εφόσον παρίσταται στη συνεδρίαση, μπορεί να προβεί σε οποιαδήποτε ανακοίνωση, ενημέρωση ή πρόταση προς το Δημοτικό Συμβούλιο.

Μετά το Δήμαρχο, εκφράζουν τις απόψεις τους κατά προτεραιότητα έναντι των λοιπών δημοτικών συμβούλων οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων της μειοψηφίας,  σύμφωνα με τη σειρά του αριθμού των εδρών που διαθέτει κάθε παράταξη στο Δημοτικό Συμβούλιο. Στη συνέχεια  λαμβάνουν το λόγο οι λοιποί δημοτικοί σύμβουλοι και οι συμμετέχοντες πρόεδροι των Δημοτικών ή Τοπικών κοινοτήτων ή  Εκπρόσωποι  Τοπικής Κοινότητας (όταν συζητούνται  θέματα της  αντίστοιχης Δημοτικής ή Τοπικής κοινότητας), προκειμένου  να προβούν σε ανακοινώσεις ή προτάσεις προς το Δημοτικό Συμβούλιο ή να απευθύνουν ερωτήσεις ή να ζητούν συγκεκριμένα στοιχεία, χρήσιμα για την άσκηση των καθηκόντων τους, από τον Δήμαρχο, τους Αντιδημάρχους, το προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου, την Οικονομική Επιτροπή ή την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

 Ακολουθεί η διαδικασία των απαντήσεων, χωρίς διάλογο, με τη δυνατότητα και υποχρέωση του Δημάρχου και των Αντιδημάρχων για παροχή στοιχείων και πληροφοριών εντός ενός μηνός.  Ο χρόνος για κάθε ανακοίνωση, πρόταση, ερώτηση, αναζήτηση στοιχείων ή απάντηση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο λεπτά.